ikrar untuk turunkan berat badan (prinsip2 nak slim)

assalamualaikum..

ok,bila ditengok kepada size badan siha,siha rasa siha bukan orang layak untuk bercakap mengenai diet, atau apa2 yang berkaitan dengannya,tapi siha just nak share jer..siha sebenarnya memang dalam dilema sekarang..dilema apa?dilema berat badan bertambah tanpa belas kasihan..huhu..badan siha semakin hari semakin sihat taw..orang sekeliling pulak dah pakat2 tegur..sigh~..

hari tu waktu nak habiskan baucer buku,siha terjumpa satu buku, AKU MAHU SIZE S.buku tu x menarik sangat pun,tapi dekat belakang buku dia tu,dia ada bagi satu ayat yang best punya..ayat dia berbunyi macam ni:

Maka saya,
Protege obesiti,
Berikrar,
Bahawa sesungguhnya,
Akan Menumpukan,
Seluruh tenaga dan usaha saya,
Bagi mencapai berat badan ideal,
Dan menjaga,
Pemakanan saya,
Serta perut boroi saya, 
Dengan penuh kedaulatan,
Dan kesusilaan,
Berlandaskan prinsip-prinsip yang berikut:

Kepercayaan kepada diet,
Kesetiaan kepada mentor,
Keluhuran ketika bersenam,
Kedaulatan sayur salad,
Kesopanan dan kesusilaan.




macam kelakar bunyi nya kan,tapi bagi org yang nak berdiet atau nak turunkan berat badan,jom la kita sama2 ikut prinsip2 kat atas tu..hihi,,

~makan sayur banyak2~



~jauhi benda2 alah ni~

~ bersenam selalu~


prinsip2 diet senang je sebenarnya,nak istiqamah tu yang payah .nak cakap and bagi tips sapa pon boley kan..(easier said than done) *sigh




tu je, sekian terima kasih

2 ahli syurga in the house:

Blogger said...

haha..tak boleh blah ayat kt belakang buku tue :D

seeha said...

@Bloggerhahahaha..tu ar,klakar kot..