1 syawal punya story

assalamualaikum..

cepat betol masa berlalu,sedar x sedar,dah pon raya keenam...entry kali ni nak kongsi sikit pasal 1 syawal tahun ni.

seperti yg siha jangka kan,syawal tahun ni mmng x meriah..siha percaya bahawasanya punca utama x rasa kemeriahan syawal adalah kerana siha x merasai kemeriahan ramadhan..x cam tahun lepas...huhu..but raya tetap raya...pagi raya cam besa la kan,mandi adalah perkara pertama yg perlu dibuat..ingat nak pi solat sunat raya kat masjid,tapi selsema la plak..siha klw selsema sush sikit nak berjemaah...lps mandi trus kna siapkan apa yg patut..letak kuih raya,potong kek,lap meja..n bla..bla..bla..x lupa gak,mnjadi amaln bagi siha n mak untuk call tok siha..kah3..


abeh semayang raya,BIASANYA org dah mula mai beraya,,mereka2 ini terdiri dari org masjid,sepupu2,dan kawan abah siha..~ayat maw skema sikit~

ni gambo raya tahun ni:




~petang raya~










~ pagi raya~


tahun ni xde SORANG pon kawan siha datang..semuanya dah dok jauh + sibuk..so,perkara wajib bagi siha bila xde tetamu x len dan x bukan ialah tgk TV...i like..mmng tu la aktiviti hakiki siha..konon nak lepas gian le lepas 3 bulan x tgk TV...citer yg menarik hati siha is telefilm raya:kupetik dosa...citer tu xde kena mngena ngan raya pon,but jalan citer dia yg best tu.sedih btol..

tahun ni agak menarik bagi siha sebab tetamu yg datang umah siha kebanyakkannya org2 yg lain dari kebiasaannya...~korang faham x ayat 12 ni??~


tinta kata: sapa ada wat open house jgn lupa jmput taw...








0 ahli syurga in the house: